Vi lever så kort och är döda så länge.

publicerat i Allmänt;
Titeln på detta inlägg kommer från ett citat jag såg på FB för några veckor sen, ett stycke visdom av Jonas Gardell. Jag kom att tänka på detta när jag var på väg hem för någon helg sen, då tåget passerade en liten kyrkogård. Tänkte på alla människor som levt på på vår jord, gått samma gata som vi nu går. Alla älskade förfäder som gjort vårt liv möjligt. Som fick en tid här, men ej finns...inte i jordelivet iallafall...andra teorier finns ju som jag ej tänker gå in på. Men om 100 år är det andra människor än vi som går de gator vi nu går. 
 
Så vad ska man då göra med sitt jordeliv, den tid man fått. Ärligt talat har jag inte den blekaste aning. Det är så klart individuellt vad man tycker är värt att leva för. När jag blir sådär fundersam över livet osv så kan det kännas bra att se andra människors citat om livet och inspirerande bilder på allt möjligt...platser man sett eller vill se, människor och djur man älskar, vackra män eller kvinnor i alla åldrar...vackra på sina sätt.
 
Här är några citat jag och mina kära sambo (kompis Amelie) samlat hos oss:
 
"Gör man som man tidigare gjort, så får man ha det som man tidigare haft det" -okänd
 
"Allt du önskar finns utanför din bekvämlighetszon, annars skulle du redan ha det"-okänd
 
"Allting är möjligt hela tiden. det enda som begränsar denna insikt är dina egna tankar, känslor och ditt livsmönster som har lärt  dig att livet skall vara på ett visst sätt"-Kjell Haglund
 
"Build your own dreams, or someone else will hire you to build theirs"-okänd
 
"Jag är stark för jag känner svaghet
Jag har medkänsla eftersom jag har upplevt lidande
Jag lever för jag  är en kämpe
Jag är klok eftersom jag varit dum
Jag kan skratta för jag har känt sorg
Jag kan älska för jag har känt förlust"-okänd
 
"Love don´t walk away, people do"-okänd
 
"A woman is like a tea bag, you cannot tell how strong she is until you put her in the hot water"-Michelle
Obama
 
"Man skapar sin egen lycka"-okänd
 
"När jag hör någon sucka över att livet är hårt frestas jag alltid att fråga -Jämfört med vad?"-Sydney Harris
 
 
Det var några (för oss) inspirerande och intressanta citat. 
 
Jag är nog ganska visuell av mig, när jag köper tidningar är det oftats inte för intressanta rubriker utan framför allt för att titta på bilderna... Här är några av mina egna bilder...
 
En liten australiensisk pippi ute på promenad...undrar vart han är på väg?=)
 
En koala som skiter fullständigt i om du försöker ta en fin bild.
 
Otroliga naturliga formationer (Great ocean road, Asutralia).
 
Fantastiska byggen.
 
Kärlek. <3
 
Familj <3 <3 <3 <3 <3
 
 
Såklart min underbara familj som jag om några månader flyttar närmare!<3
 
Trevlig söndagkväll på er!=)
Kram
 
 

Kommentera inlägget här :