S I N G E R

publicerat i Allmänt;
Hej igen,
 
Jag nämnde tidigare att jag har ju andra intressen än farmaci.:) Bland annat så är det roligt med gamla grejer, finns mycket fint man kan fynda på loppisar! Ännu finare kan saker bli när det har en historia som man känner till, och helst om det tillhört någon man älskar...
 
Den här skomake-symaskinen kallad Singer fick jag av min morfar för några år sen, han skulle flytta till mindre bostad så visste inte var han skulle göra av den. Till min stora lycka så fick jag den!!:)
Han hade ärvt den ifrån sin farfar som använde den till att sy och laga gamla skor åt sina älskade barn!
 
Var sån fantastisk känsla, när jag öppnande den lilla lådan som sitter strax under maskinen så låg där en gammal sytrådsrulle och en nål.:) <3
 
Ha en fin dag! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annika L Rutgersson:

Ja denna gamla symaskin köpte din morfars farfar Frans av en skomakare för att kunna laga och sy skor till sina tio barn. Han sydde tom ett par stövlar till en av sina åtta döttrar. Familjen levde i Livered Hålanda socken. En av döttrarna Margit tog vara på maskinen och hon lämnade den vidare till din morfar som lämnade den vidare .... Så var rädd om den min kära dotter ❤

Svar: Det ska jag verkligen vara, älskade mamma!❤
Miss Rutgersson

Kommentera inlägget här :